Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 30 oktober 2011

Helens engelska pubmacka


Ett till tips från en klasskamrat! Tack så mycket! Detta var ett ganska så annorlunda recept, har inte ätit det förut. Tyvärr hade jag ingen persilja hemma, så hoppade över det. Hoppade även över kaprisen, för jag tycker inte om det. Men du gör som du vill om du ska testa detta receptet!
Tyvärr hamnar detta receptet inte under absolut måste göra igen. Men det var helt klart godkänt!

4-6 smörgåsar
400 g nötfärs
1 finhackad rödlök
1 dl hackad ättiksgurka
1-2 msk stark osötad senap
1-2 msk worcestersås
½ tsk grovt krossad svartpeppar
½-1 tsk salt
½ dl hackad persilja
4-6 baguetteskivor eller vita brödskivor
ev 1 msk olivolja

Topping:
2 dl majonäs
2 msk hackad kapris

Fräs köttfärs och lök i smö några minuter under omrörning så att färsen grynar sig. Tillsätt gurka och smaksätt med senap, worcestersås, peppar och försiktigt med salt. Fräset ska vara ganska kryddstarkt. Blanda ner persiljan. Skär baguetten i sneda, ganska tjocka skivor. Pensla dem med olivolja och rosta båda sidor under grillen i ugnen. Blanda majonnäs och kapris (hoppas över av dig!). Lägg köttfräset på brödet och toppa med majonnäs. Servera med källarsval god öl!

2 kommentarer:

  1. Tyckte jag skrev att det skulle vara baguette? Haha, men jag missade väl det ^^ Detta är ett av Tims favoritrecept!

    SvaraRadera
  2. vita brödskivor tolkade jag som att man kunde ta vanligt rostbröd..? äh gott var det i alla fall! :)

    SvaraRadera