Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 18 september 2011

Saras Rullader

Ett tips från en klasskompis! Tackar! Försöker fortfarande charma resten av klassen att dela med sig av recept.. :)
Detta var gott!  Men jag äger inte någon sån där hammare som man bankar ut kött med.. kanske något jag borde skriva upp på önskelistan till jultomten. Men det blev ganska så bra ändå!


Lövbiff
salt och peppar
salladslök
morötter
teryakisås


Du bankar lövbiffen lätt så dom blir lite tunnare. Strimlar morot och salladslök och lägg på lövbiffen och rullar till rullader. Salta och peppra.
Stek i stekpanna till de nästan är genomstekta och häll över teryakisås i pannan och låt puttra på medel värme tills rulladerna är helt genomstekta. Servera med ris. 

2 kommentarer:

  1. Jag vill gifta mig med dig.

    SvaraRadera
  2. haha, härligt. svarade precis på kritik här på bloggen, sen såg jag din kommentar. snacka om att få både ris och ros. :)

    SvaraRadera