Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 5 januari 2011

5 Januari Almas Köttfärsbiffar



Snart blir jag en Alma nästan, äter ju bara Alma mat känns det som! Skämt åsido, hon kommer med bra tips den där tjejen! Som idag, varför inte piffa till dom vanliga köttfärsbiffarna med lite fetaost och soltorkade tomater? Så lite det krävs för att göra biffarna supergoda!


Så prova nu att blanda;
ca 400 g köttfärs
1 gul lök, hackad
200 g fetaost
ca 1 dl soltorkade tomater, hackade
lite mjölk
lite ströbröd
1 ägg
salt och peppar


Det är bara att blanda ihop smeten, göra biffar och sen steka i lite smör. Servera tzatziki och qinoua till!(Hade lite aubergine kvar sen jag gjorde ullis baguette, så stekte även några skivor till)


För övrigt måste jag säga att jag har nu passerat 10.000 besökare, vilket jag tycker är hur kul som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar