Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 20 december 2010

20 December Pytonorm

Så var det dax för att prova på pytonormen som min kärlek hittade åt mig. Stekte den och purjolök i lite smör. Kryddade med salt, peppar, paprikakrydda och vitlök. Sen hade jag på lite cashewnötter, creme fraiche och matlagningsgrädde och så fick det stå och puttra en stund. Till det qinoua.

Hur var smaken då?
Såsen och tillbehören var jättegott, och det gör ju mycket. Så det gick ju att äta blandningen. Men köttet i sig? Det var någon blandning mellan kyckling och fisk, men ändå inte. Väldigt segt kött, som gummi verkligen. Skulle kunna beskriva det lite som bläckfisk.
Åt några bitar, men sen gav jag upp. Det var inte riktigt något i min smak, så sköt köttet åt sidan och åt upp det andra mumsiga istället.

1 kommentar:

  1. Inget vidare? Kan man säga att "det smakade pyton" då??
    Med det horribla kilopriset borde det smaka superb!!

    SvaraRadera