Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 29 juni 2020

Laxtacos med kryddig yoghurtsås

Ett recept från Linas matkasse, gott! Lätt att göra. En väldigt fräsch taco!
Hoppade över koriandern, då varken jag eller min sambo gillar det.

1 liten burk majs
2 st tomater
1/2 gurka
1/2 romansallad
1 förp tortillabröd

500 g laxfilé
3/4 tsk salt

Yoghurtsås:
2 dl matyoghurt
1 vitlöksklyfta
1 msk tomatpuré
(1tsk malen koriander)
1 tsk spiskummin
1 tsk paprikapulver
1 tsk honung
2 krm salt
Svartpeppar

Värm ugnen till 180 grader varmluft eller 200 grader vanlig. Krydda laxfilé med salt. Lägg i smord ugnsform och tillaga mitt i ugnen 15-18 minuter, tills laxen är klar. Häll av majs. Skiva tomater och skär gurka i bitar. Bryt romansallad i mindre bitar. Lägg upp allt i skålar. Yoghurtsås: Blanda matyoghurt, pressad vitlök, tomatpuré, (malen koriander), spiskummin, paprikapulver, honung, salt och nymald svartpeppar i en skål. Fyll tortillabröd med nybakad lax. Servera med kryddig yoghurtsås och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar