Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 18 juli 2017

Romdipp med chips

Ett recept jag hittade i ICAs buffétidning. Såg så gott ut så jag klippte ut receptet. Och jag kan inte annat än säga att det var så gott som det såg ut! Kul att bjuda på om man har fest, lite lyxigare dipp!
Det som blev över hade jag som sås till varmrökt lax nån dag senare!


Ca 3 dl

1 burk stenbitsrom eller sikrom (80 g)
1/2 silverlök
2 dl smetana
1 dl gräddfil
1 tsk finrivet limeskal
1/2 msk färskpressad limejuice
1/2 dl finhackad dill
1 påse lättsaltade chips
Salt och svartpeppar

Skala, dela och finhacka silverlöken. Blanda med smetana, gräddfil, limeskal och -juice, dill, 1/2 tsk salt, 1 krm svartpeppar och rommen. Ställ i kylen till servering. Servera med lättsaltade chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar