Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 4 april 2012

Muffins med banan och hackad choklad

Ett till recept hur den fina muffinsboken jag fick av min klasskompis! Såg väldigt goda ut på bilden.. men tyvärr blev dom lite torra..men misstänker att jag hade dom i ugnen lite för länge. Står 20-25 minuter i receptet..tog ut dom efter 25 min..men det skulle nog ha varit bättre om jag hade tagit ut dom efter 20. Man lär sig av sina misstag! Men jag och mina två medhjälpare i köket tyckte att det var roligt att baka dom, och självklart så gick dom ju att äta! Men skulle inte säga att det blev några favorit muffins...


11-12 stycken

275 g mjöl
1 msk bakpulver
½ tsk salt
125 g strösocker
2 bananer
1 ägg
2½ dl mjölk
85 g smält smör
175 g hackad ljus blockchoklad

Värm ugnen till 200 grader. Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en bunke. Mosa bananerna i en annan bunke. Vispa samman ägg, mjölk och smör och rör sedan ner banan moset. Tillsätt de torra ingredienserna och den hackade chokladen. Fyll muffinsformar till ungefär hälften och grädda i 20-25 minter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar