Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 18 april 2012

Bäverbiffar

Blev tipsad av en kille som jobbar på Hötorgshallen att dom hade fått in bäver kött. Blev tvungen att googla om man ens äter det, trodde att han drev med mig! Men tydligen så äter folk det! Så självklart åkte jag förbi hallen och köpte lite bäverkött!! Fick med mig lite bäverfärs hem för 50 kronor.. därav dagens rätt: Bäverbiffar! Men visst ser det gott ut?! Hur smakade det då? Jo, det var gott! Smakade precis som vanlig nötfärs, kände ingen skillnad alls faktiskt. Hade nog varit bättre om jag hade köpt en hel bit kött istället, men det spelar ingen roll, nu kan jag i alla fall säga att jag har testat att äta bäver!
Biffarna gjorde jag på:
150 g Bäverfärs (!!)
½ hackad gul lök
1 ägg
salt och peppar
ca ½ dl grädde

1 kommentar: