Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 8 april 2012

Eggs benedict

Såg att dom gjorde den här rätten på Mästerkocken på tv för inte så länge sen. Tyckte att jag hade hört talas om den förut, och tänkte att det måste jag också testa! Och jag måste säga att det var väldigt gott! Dock så fuskade jag lite, egentligen skulle det vara english muffins till, men hittade ingen på affären så tog vitt bröd istället.. och det funkade minst lika bra om du frågar mig!

1 skiva vitt bröd
1 skiva skinka
1 st ägg

0,5 msk vitvinsvinäger
smör
hollandaisesås
1 msk gräslök, hackad

Knäck ägget i en liten skål. Fyll en kastrull till hälften med vatten. Koka upp och tillsätt vinägern. Rör hastigt i vattnet så det bildas en virvel och lägg snabbt i ägget i mitten av virveln. Pochera i två minuter. Allteftersom äggen är klara, lägg dem i en skål med kallt vatten. Spara kokvattnet. Rosta bröden och smöra dem, lägg på skinka. Värm äggen i det sjudande vattnet (samma vatten som de pocherats i). Låt dem rinna av lite hastigt på hushållspapper. Lägg dem på bröden. Häll på hollandaise sås och toppa med gräslök. Servera genast, eventuellt med en liten sallad på färska spenatblad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar