Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 9 april 2012

Muffins med ananas och kokos

Ett till recept ur den fina muffins och cupcakes boken jag fick av min klasskompis. Egentligen skulle man ha i 1-2 msk rom också, men jag hoppade över det. Hade ingen hemma, plus att jag brukar inte tycka om när det är sprit i bakverk. Dom var helt okej, annorlunda med kokos och ananas i. Var just därför som jag ville testa göra dom, men tyvärr så var det inga favoriter för min del.

ca 15 st.
200 g mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk bikarbonat
50 g kokosflingor
1 ägg
150 g strösocker
1 dl solrosolja
2 dl yooghurt
250 g krossad ananas

Värm ugnen till 175 grader. Vispa samman ägg, socker, olja och yoghurt. Blanda ner mjöl, bakpulver, kokos och bikarbonat.Rör sist ananasen. Skeda upp smeten i muffinsformar till ungefär ½ av formen. Grädda i ca 25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar