Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 12 april 2012

Argentinsk duva

Ser inte så gott ut om jag ska vara ärlig, luktade lite konstigt också.. Men vad gör man inte för att testa! Hittade nämligen dessa på Hötorgshallen för ett tag sen. Dom har legat i frysen ett tag, men nu hade jag inte så mycket annat att göra, så nu blev det äntligen av. Bjöd dessutom en vän på detta.. lite förvånad blev han nog allt, när jag plockade fram dom här istället för auberginegratängen som jag att lovat att bjuda på! 
Hur som helst blev det faktiskt godkänt av oss båda! Trots att vi var väldigt skeptiska..

Hade ingen aning hur jag skulle tillaga dom, så stoppade bara in dom i ugnen med salt, peppar och smör på. 200 grader tills dom blev färdiga, kollade lite då och då, vet inte vilken tid det blev tyvärr. Till det blev det kokt potatis, gräddsås med kantareller och lite svartvinbärsgelé. Det var faktiskt Gott! tack och lov smakade det inte som det luktade..Smakade väldigt vilt, ungefär som fasan. Tyvärr var det riktigt jobbigt att rensa bort köttet från benen, dom var ju så himla små. Så det här kommer jag inte att tillaga fler gånger, speciellt inte med tanke på priset heller.. Men nu kan jag säga att jag har ätit argentinsk duva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar