Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 26 april 2012

Märtas pannkaksrulle

Ett tips från  min kompis storasyster! Den familjen ger mig alltid så annorlunda och konstiga recept, som chipslådan med vanliga chips i, eller varm smörgåstårta! Detta var också väldigt annorlunda! Ska jag vara ärlig så var det inte riktigt i min smak..blev alldeles för mastigt efter ett par tuggor. Min kompis som var här och åt middag med mig tyckte detsamma.. 


2-3 st ägg
4 dl mjöl
8 dl mjölk
½-1 tsk bakpulver
salt

Blanda-till en pannkaks smet och håll i en långpanna- grädda i ugnen på 225 grader i 20-25min.
Låt den kallna.

Stek 1-2 paket bacon,
Stek 1 liten purjolök (hackad).

Ta 1 stor burk med mjukost (ex.räk el. skinka)
Bred på pannkakan, strö på bakonen och löken, rulla ihop till en "rulltårta". Strö lite ost på rullen, och gratinera i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar