Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 20 januari 2011

Nya tider

Efter mycket övervägande har jag nu bestämt mig för att trappa ner lite. Mest på grund av att jag har bestämt mig för att plugga på högskola i 3½ år, så det kommer varken finnas tid eller pengar till det här projektet på samma sätt längre.

Så jag ska äntligen, efter nästan 1 ½ år unna mig själv att bli bortbjuden hos vänner och familj, utan att det ska bli en massa krångel för min del. Och om jag känner för att gå ut och äta ska jag göra det!! Och blir det matrester över så tänker jag äta dom nästa dag om jag får lust med det! Så det så!

Men, jag har bestämt mig för, att varje gång jag ska laga mat, då ska jag fortfarande fortsätta med en ny maträtt.

Jag har ju fortfarande några olika sorts kött som ligger i frysen och väntar. Det är just nu vildand, tjäderhöna, grodlår och en hel anka.
Dessutom väntar jag på att hemfisk eventuellt ska leverera lite gambas, svärdfisk, kungsflundra och scampi.
För övrigt ska någon duktig jägare få tag på duva, kanin och hare också.

Samtidigt som det är lite utav en lättnad att trappa ner lite nu, så tar det ändå emot. Det har varit kämpigt ibland, men ett väldigt roligt och lärorikt projekt. Jag har ju ändå hunnit prova på väldigt många recept på den här tiden. Några hel konstiga som jag aldrig skulle ha provat på förut, som zebra, krokodil, pytonorm..inte tala om svartsoppa, grisfötter och kotunga. En del recept har helt klart varit mindre gott, utan att överdriva. Men andra recept har ju varit helt underbart goda. Så kolla gärna under flikarna till höger, där finns ju allt kategoriserat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar