Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 29 januari 2011

29 Januari Helens Utternosar

Ett tips från min nya klasskompis! Måste erkänna att jag var väldigt skeptisk från början, för jag gillar inte tonfisk.. eller det går väl att äta. Men det är verkligen inte någon favorit.
Det är så trådig och konstig konsistens och lukten påminner alldeles för mycket om kattmat... Nog talat om varför jag inte gillar tonfisk, men jag var i alla fall ganska så tveksam till det här receptet.
Men så fel man kan ha. Grymt gott!!
Med närmare eftertanke har jag nog aldrig ätit något med tonfisk som varit så här gott förut!
Så det här receptet tänker jag faktiskt spara!


ca 4 port
1 burk tonfisk i vatten
2 dl creme fraiche
ca 1 dl matlagningsgrädde
ca ½ dl tomatpuré
1 vitlöksklyfta, pressad
ca 1 dl riven ost
salt
oregano
rosmarin
spaghetti
Blanda samman tonfisk, creme fraiche och grädde. Värm under omrörning, blanda sen i tomatpuré och vitlök. Smaka av med salt, oregano och rosmarin. Rör till sist i osten. Servera med psaghetti eller annan pasta till.

2 kommentarer:

  1. En kort fråga, vad tycker du om tonfisk?

    SvaraRadera
  2. I detta receptet tycker jag att tonfisken smakade väldigt gott, blandat med dom andra ingredienserna. Men tonfisk bara som det är, och då menar jag tonfisk på burk, (inte färsk tonfiskfilé, för det är gott!). Nej det gillar jag inte särskillt mycket. Tycker att det är en lite trådig och konstig konsistens, det luktar illa, och smaken är inte heller så speciellt god. Smaken är som baken!

    SvaraRadera