Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 10 januari 2011

10 Januari Biff Greta

Ett till tips! Påminner väldigt mycket om Biff Rydberg, som också är supergott. Kul att göra någon ny variant på något man gillar, men jag måste nog ändå säga att Rydberg fortfarande ligger etta. Men detta var såklart också gott, så prova gärna!

2 port.
2 ryggbiffar ca 300 g
6 st kokta potatisar
½ gul lök
3 msk senap
ca 1 tsk dragon
1 äggula
salt och peppar
smör att steka i

till servering:
2 st äggulor

Tärna och stek potatisen. Skär ryggbiffen i små bitar. Blanda ihop senap, finhackad lök, köttet , äggula och dragon. Stek blandningen i lite smör, vänd då och då, låt stekas ihop så det blir torrt. ( ca 5 min) Smaka av med salt och peppar. Servera potatisen, köttblandningen och en äggula. (ev. saltgurka också, men jag gillar inte det..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar