Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 12 januari 2011

12 Januari Helenas Schweiziska

Kanske ett av dom skummaste recepten jag någonsin provat på. Funderar starkt på om jag bara blir blåst. "vi hittar på någon konstig kombination, så får vi se om Linnea går på det?!"
Men jag måste ändå erkänna att det var gott! Det skulle vara kul att bjuda några gäster på denna rätten, det är ju en chans på miljonen att dom skulle ha ätit det förut!



1 port.

ca 100 g köttfärs
salt och peppar
smör att steka i

currysås:
15 g smör
½ msk mjöl
ca 1 dl matlagningsgrädde
salt och curry

jasmin ris
½ banan
1 kiwi
några konserverade mandarinklyftor

Stek köttfärsen i lite smör, smaka av med salt och peppar. Koka under tiden riset.
Smält smöret i en kastrull, Blanda i mjölet, sen resten av ingredienserna.
Lägg upp kokt ris och köttfärsen på en tallrik. Dekorera med kiwi, banan och mandarin. Severa currysås till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar