Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 8 januari 2011

8 Januari Vildsvinsstek


Min underbara granne kom förbi med en vidsvinsstek för ett tag sedan. Inte dåligt va?! Lyxigt tycker jag i alla fall. Nu var det i alla fall dax att göra den. Och jag kan säga att den var riktigt god! Och skysåsen.. mmm jag älskar skysås!


Jag marinerade köttet under dagen i lite soya, olja, salt, peppar och pressad vitlök.
Sen var det bara att bryna köttet i lite smör, tillsammans med marinaden. I med vatten, morötter, gul lök, några vitpepparkorn, enbär, och lite rödvin. In i ugnen i 175 grader tills köttet kommit upp i 80 grader i mitten. Kokt potatis och skysås till. Supergott!!

1 kommentar:

  1. JAHA!! och var är min inbjudan!
    Det låter verkigen jätte gott

    SvaraRadera