Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 4 januari 2011

4 Januari Tommys Spaghetti och köttfärsås

Tommy gör världens godaste spaghetti och köttfärsås, och det säger jag inte bara för att jag är kär. Förlåt pappa, men din kommer nog tvåa.


ca 4 port.

ca 400g köttfärs
1 gul lök
1 pkt bacon
½ burk majs
salt och peppar
1 burk paprika och chili creme fraise

Börja med att knapersteka baconen i små bitar, lägg sedan på papper för att rinna av. Hacka löken och stek den tillsammans med köttfärsen. Blanda i creme fraisen, majs, salt och peppar. Låt puttra ihop en stund, blanda sedan i baconen. Servera med kokt spaghetti till. Grymt gott!

2 kommentarer:

  1. Jag höll på smälla av när jag åt denna. SÅ SJUKLIGT GOTT!!!

    SvaraRadera
  2. åh vad glad jag blir :) håller verkligen med, den är supergod, och samtidigt inte så svår att göra! kolla gärna in dom andra recepten under tio i topp, kan varmt rekommendera dom också! :)mvh linnea

    SvaraRadera