Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 5 januari 2012

Monicas norska brownies


Fick detta tipset hela vägen från Norge! :) Det tackar jag så mycket för! Dock tycker jag att vanlig kladdkaka är godare! Men antar att det är en smaksak..för jag vet att brownies är väldigt poppis! Så till alla er som älskar brownies..nu har jag även ett recept på det här på bloggen!

2 ägg
3 dl farinsocker
100 g smält smör
1 tsk vanilj socker
3 matskedar kakao
2 dl mjöl

Blanda samman socker och ägg, blanda sedan i resten av ingredienserna. Häll ut i en smord springform på ca 21 cm i diameter. Grädda i 175 grader i ca 20 minuter, eller tills du kan stoppa ner en gaffel och den inte är allt för kletig när du tar upp den. Låt sen stå och svalna i kylen ca 40 minter, så att den blir seg och god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar