Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 15 januari 2012

Carinas Green Curry

Väldigt gott recept som min kompis lillasyster tipsade om! Hade två middags gäster som också tyckte att det var gott! Och jag som egentligen inte är så förtjust i grön curry blev positivt överraskad! Testa gärna!

ca: 6 portioner

1 kg kyckling filéer
2 tsk grön curry paste
1 tsk röd curry paste
½-1 påse green curry thaimix
Saften från 2 st lime
3 burkar kokosmjölk
Salt
Vitlökssalt
Vit peppar
Curry

Skär kycklingen upp i kuber och stek dem ordentligt i en kastrull. Häll i alla olika kryddor och rör om. Skaka kokosmjölken i burken och häll i grytan. Värm upp. Servera med ris och wookade grönsaker.

3 kommentarer:

  1. Currypaste sa du? Måste testa detta.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar steka grönsakerna tillsammans med kycklingen och kryddorna (+kokosmjölken sen). Känns mer Thai på nå vis.. =)

    SvaraRadera
  3. så brukar jag också göra, men det stod serveras med ris och grönsaker i receptet.. aja, gott var det hur som helst! :)

    SvaraRadera