Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 10 juli 2011

Kerstins Gula sill


Denna sillen brukar min styvmamma jämt göra till jul och påsk. Och det är den godaste sillen jag någonsin ätit. Den är underbar! Det är ingen riktig jul eller påsk utan denna. Själv brukar jag göra den till midsommar, och de jular då jag inte är nere hos min pappa och styvmamma.
Egentligen är detta ett hemligt recept, men jag tycker att något så gott som detta borde spridas till alla! Men säg inte att ni fick det från mig...

1 liten lök, rives fint
1 äggula
1 msk smör
1 msk senap, gärna grovkornig, som tex skånsk
1 tsk socker

Låt tjockna under omrörning i tjockbottnad kastrull, under svag värme, ställ kallt 1 dygn.
Lägg in löksill enligt recept på burken.

1,5 dl vispgrädde, vispas och blandas med senapskrämen. Häll av spadet från sillen och blanda ned ned. Kan serveras direkt eller sparas i ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar