Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 9 december 2010

9 December Råbiff á Per Moberg


Råbiff råkade bli det första jag gjorde till den här bloggen. Det blev ganska så misslyckat - mist sagt. Fick ett nytt tips om att prova Per Mobergs variant istället. Halstrad råbiff med persiljesmör. Och självklart tar jag alla tips på allvar, så därför tänkte jag idag göra ett nytt försök med råbiffen. Bättre sent än aldrig.
Grymt gott var det!! Och jag som egentligen inte ens gillar kapris! I denna råbiffen passade det perfekt med kapris, det gav en alldeles lagom salt sting när man tuggade.
Lätt var det också! Så tack du anonyma person som gav mig tipset!
ca 4 port.
300 g finmalen nötköttfärs
½ finhackad gul lök
1 finhackad kokt rödbeta
½ burk kapris
2 ägg
salt och peppar
smör blandat med persilja
Blanda samman alla ingredienserna. Halsta i en het stekpanna. Servera direkt med persiljesmöret ovanpå. Enkelt va?
Nu återstår att se om min kärlek med förnamnet Skeptisk vågar prova när han kommer hem. (Eller ska jag kanske bjuda honom på lite kamel rester utan att säga att det är kamel..?)


2 kommentarer:

  1. Risig råbiff med trista ingredienser. Usch!

    SvaraRadera
  2. tråkigt att du tycker det, har du kanske något bättre tips? mvh linnea

    SvaraRadera