Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 30 december 2010

30 December Almas Kyckling Soya

Ett tips från Rosengård igen! Ska jag vara ärlig så trodde jag att det här inte ens skulle vara gott. Receptet kändes lite tråkigt, speciellt efter att Alma satt ribban så högt med den supergoda Mangokycklingen. Den var så exotisk och annorlunda, så det här kändes på nåt vis som det skulle vara för simpelt och tråkigt. Men snacka om att skenet bedrar! Det måste inte vara så komplicerat för att det ska vara gott, vardagsmaten kan också vara favoriten.
Så detta enkla receptet kommer hamna under absolut-måste-göra-igen! Tack för tipset Alma, nu ska jag tänka mig för innan jag ratar något recept igen.

1 port.
1 kycklingfilé, i bitar
½ gul lök, hackad
1 dl mellangrädde
ca 3 msk soya
ca 1 dl vatten
salt och peppar
smör att steka i

Stek kycklingen och löken i lite smör. Salta och peppra. Häll på soya och vatten så det täcker kycklingen. Låt stå och puttra en liten stund. Plocka upp kycklingen. Häll i grädden i pannan. Red av med lite mjöl. Servera med kokt ris till. Superenkelt och gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar