Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 17 december 2010

17 December Almas MangoFasan

Exotiskt tips från Exotiska Rosengård;) Grymt gott Alma, snacka om superbra och superenkelt tips! Det här rekommenderar jag alla att prova! Fast man måste ju inte ta fasan, det var mest bara för att jag hade det hemma, så gör på vanlig kycklingfilé istället om du vill.
Nu är frågan vad jag ska hitta på med resten av min mango chutney?

2 port.
2 st kycklingfiléer
ca 1 dm purjolök
2 dl mellan grädde
½ dl mango chutney hot
1 färsk mango
½ hönsbuljong
salt och peppar
smör att steka i

Börja med att skära kycklingen och purjon i små bitar. Stek i lite smör och salta och peppra. Häll sedan i grädde, chutney. hönsbuljong och halva mangon i bitar. Låt stå och puttra ca 10 minuter. Servera med ris och resten av mangon i bitar ovanpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar