Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 8 december 2010

8 December Paulas Gnocci

Ett tips från min kära kusin! Kul att prova Gnocci, hade aldrig ens hört talas om det om jag ska vara ärlig! Ser ur som tre stora kroppkakor eller kanske fiskbullar, men det var desto godare!
Tyvärr var det inget som hamnade under absolut-göra-igen-listan, men det var helt klart gott!
Tack kusin vitamin!


2 port. (ca 6 bollar)
2 stora potatisar, kokta
1 ägg
½ tsk salt
ca 2 dl vetemjöl

Blanda ihop ingredienserna till en smet, mjöla händerna och forma små bollar.
Koka i vatten tills dom flyter upp, ca 10 minuter. Servera med köttfärssås till.
(jag fuskade och tog köttfärsås jag hade i frysen sen förut)

1 kommentar:

  1. skoj du provade det, jag brukar göra dem små så är de super bra finger mat til barnen ;)

    SvaraRadera