Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 15 december 2010

15 December Malins Vegopaj

Idag ska mor min komma på middag, så då passar det perfekt att prova göra Malins vegetariska paj. Grymt god! Så himla gott med just fetaosten som smälter! Prova gärna!

Enkelt recept!

ca. 4 port
pajdeg:
ca 150 g smör
3 dl vetemjöl
1 tsk salt
½ dl krossade linfrön

2 tomater, färska
1 gul lök
1 pkt fetaost
salt, peppar och oregano

3 ägg
½ dl mjölk
ca 2 dl riven prästost

Blanda ihop pajdegen och tryck ut i en springform. Hacka tomaterna och löken, lägg i pajen. Smula över fetaosten. Krydda med salt, peppar och oregano. Blanda ihop, ägg, mjölk och riven ost, som du sedan häller över pajen. Grädda mitt i ugnen 225 grader i ca 30 minuter.

1 kommentar:

  1. Nu börjar det likna något! Mums! Jag tror jag måste upp till Rimbo snart...Kram från din vegetariska moster...

    SvaraRadera