Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 7 december 2010

7 December Kamel ytterfilé

Min kärlek köpte även en bit kamel åt mig när han var på coop i Enebyberg. Ville få rätten att kännas lite utländsk, så gjorde en stark gryta med krossade tomater och qinoua till. Kändes lite som att man kanske äter kamel så. Men vad vet jag?
Gott var det i alla fall! Köttet smakade precis som nötkött, börjar nästan fundera på om dom bara märker om paketen med nötkött och höjer kilopriset drastiskt..

2 port.

2 st bitar kamel ytterfile, ca 200 g
½ gul lök, hackad
1 burk krossade tomater
1 dl vatten
1 tsk sambal oelek
salt, peppar, paprikakrydda, timjan
smör att steka i

ca 1 dl qinoua
½ tsk salt

Börja med att steka löken och filéerna i lite smör. Häll sen på i burk krossade tomater och lite vatten. Smaka av med kryddorna. Servera qinoua till. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar