Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 11 januari 2015

Pinnbröd

Berättade för min kollega att jag hade eldat och grillat korv ute på landet. Då berättade hon att hon brukar göra pinnbröd med sina barn när de grillar. Pinnbröd! Det hade jag glömt bort att man kan göra. Sist måste vara 15 år sen skulle jag gissa.. Vid någon lägereld med scouterna. Härliga minnen!
Tänkte, Att jag också måste göra pinnbröd nästa gång vi grillar! Och idag blev det av!



5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk salt
2 dl vatten

Blanda samman alla ingredienserna till en deg. Lägg i en påse och ta med på utflykten.
Ta sedan en lagom stor degklump som du rullar till en lång korv, rulla sedan upp den på en pinne och baka över glöden. Alternativt kan du rulla degen runt en korv, så får du en inbakad korv med gott nybakat korvbröd runt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar