Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 17 april 2013

Vinprovning med Prime Wine Group


Igår var jag på vinprovning hela dagen. Att gå på vinprovnig var något helt nytt för mig.. kände mig verkligen malplacerad när bland alla proffsen! Men det var ändå spännande och lärorikt. Blev ju en hel del korvstoppning av information.. men jag hoppas att någonting bra har fastnat i alla fall. Hur som helst blev jag i alla fall väldig bra omhändertagen av Prime Wine Group. Men det känns fortfarande lite konstigt att stå och gurgla vin och ha sig. Sen dessutom spotta ut det!

Ska jag vara ärlig så var det inte direkt så att jag fastnade för något speciellt vin. Tvärtom kändes vissa av vinerna onödigt dyra. (extra waste att spotta ut det då!) Men jag tror att mycket handlar om att jag inte innan har haft det intresset, plus att jag inte är van att dricka sådana viner.. något jag förmodligen kommer att kunna lära mig att uppskatta med tiden!

Hur som helst.. självklart så lyckades Lindgren spilla på sig också, haha. Så går det när man försöker passa in och vara som dom andra.. Men det hörde ju nästan till att jag skulle klanta till det.

Jag är i vilket fall som helst supernöjd med hela dagen. Hoppas jag får uppleva det fler gånger!



Glömde ta med mig min systemkamera men tänkte att jag istället kan passa på att lägga in några bilder jag tog när jag var på en vingård i Chile för ett par år sedan...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar