Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 28 april 2013

Hannas torsk

Ett tips från en kollega på praktiken. Hon tyckte att jag hade lite recept på fisk.. och jag kan inte annat än hålla med. Så om du läser detta och har något gott recept som du gärna dela med dig av..gör det! Hur som helst, bjöd mina före detta grannar på denna rätten och det var mycket uppskattat. Gott med fisk!


1 pkt fryst torsk i block
olja
ca ½-1 dl tomatpuré
salt och peppar
2 st färska tomater (+ några extra cocktailtomater)
ca 150 g fryst spenat
1 pressad vitlöksklyfta
ca 2 dl matlagningsgrädde

Smörj en ungsform med olja. Lägg på fisken, salta och peppra. Bred på tomatpuré, lägg sedan på skivade tomater. Koka ihop matlagningsgrädde, spenat och vitlök. Smaka av med salt och peppar. Lägg sedan spenat blandningen runt om fisken. Sätt in i ugnen i 175 grader i ca 40 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar