Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 17 mars 2013

Smörgåstårta a la club sandwich

Hittade detta receptet i ICAs Buffé tidning för ett bra tag sen. Har sparat det för att kunna göra det till någon fest.. och nu blev det perfekt när jag skulle fira min födelsedag med mina tjejkompisar. Väldigt lyckad blev det kan jag säga! Fick till och med kommentaren "du gör godast smörgåstårta i kommunen!" haha, det va kanske en överdrift, men instämmer att den var verkligen god! Testa gärna denna!

ca 10 personer
2 paket bacon (a 140 g)
1 grillad kyckling
10 soltorkade tomater i olja
1 dl majonäs
3 dl matyoghurt
1 dl finskuren gräslök
1 tsk dijonsenap
18 stora skivor formbröd
400 g philadelphiaost
1 dl körsbärstomater
rucola
salt och svartpeppar

Stek baconet knaprigt i en stekpanna. Låt rinna av på hushållspapper. Hacka det. Plocka köttet från kycklingen och skär i små bitar. Hacka de soltorkade tomaterna. Blanda soltorkade tomater, majonäs, yoghurt, gräslök, senap, salt, peppar, kycklingbitar och 2/3 av baconet. kantskär bröden. Lägg ut 6 skivor på ett fat. Lägg på hälften av fyllningen, 6 skivor bröd och resten av fyllningen. Lägg på de sista 6 brödskivorna. Täck med plastfolie. Låt stå i kylen 3-4 timmar. Bred färskost runt kanterna och ovanpå. Strö över resten av baconet. Garnera med halva tomater och rucola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar