Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 23 mars 2013

Bacalao fisk

Fick detta receptet här om veckan. Egentligen ska det vara med någon storts torkad fisk, men hon jag fick receptet av sa att jag kunde ta torsk istället, vilket jag också gjorde. Soppan blev väldigt god! Men kan tänka mig att det blir en helt annan smak med torkad fisk. Ska försöka se till att testa det nån gång i framtiden.. 

1 pkt torsk i block.
1 kg potatis
2 st lök
1 st röd paprika, röd
0,5 st chili, röd
1 kopp olivolja
400 g konserverade tomater, grovt hackade
50 g tomatpuré
salt

Skär fisken i lagom stora bitar.Skär potatis, lök och paprika i skivor och finhacka chili.
Hetta upp oljan i en kastrull. Lägg potatis, lök, paprika, chili och konserverade tomater grytan.
Blanda tomatpuré med lite vatten och häll det i pannan. Låt grytan sjuda på låg värme i en timme, gärna längre. Lägg i fisken och låt puttra ett par minuter. Smaka av med salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar