Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 26 december 2012

Dopp i grytan

Har haft med dopp i grytan en gång förut, men då var det fusk, för då hade jag köpt skinkspad. Denna gången sparade jag spadet när jag kokade min egen julskinka! Kände egentligen inte direkt någon skillnad, mer en princip sak att jag ville göra hemmagjord dopp i grytan. 


ca 1 liter silat skinkspad
1 julkorv
vörtbröd
ev. en buljongtärning

Superenkelt, bara att koka upp skinkspadet med julkorven och låta sjuda  på låg värme i ca 10 minuter. Om man vill kan man ha i en buljongtärning om man vill ha lite mer smak på spadet. Sen är det bara att äta! Vissa gillar att doppa vörtbröd i, skälv äter jag det hellre vid sidan av med julskinka och senap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar