Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 6 september 2011

Maries sensommar hamburgare

Ett tips från en läsare! Grymt god hamburgare! Verkligen!
Men jag måste erkänna att jag fuskade lite. Det fanns ingen vattenkrasse på ica, så jag körde på vanlig krasse. Men det kanske är samma sak? Sen orkade jag inte hålla på med ugnen, så värmde bara bröden i micron, men det spelar ju inte så stor roll.. kan jag tycka i alla fall.
Hur som helst var det supergott! Helens tips på den där LCHF hamburgaren som jag gjorde för inte så länge sen.. den var också grymt god.. så om man kombinerar dessa två så borde det bli superduper gott!
Hamburgarna efter detta receptet, och majonäsen med dijon senapen..sen tillbehören som var på den andra hamburgaren.. det kanske vore nåt? Gör som ni vill, båda recepten var riktiga höjdare!
6 port

500g nötfärs
2 ägg
½ finhackad rödlök
1 msk dijon senap
10 finhackade basilikablad
50 g riven cheddarost
salt peppar

Dekoration:
6 hamburgerbröd
2 tomater
ketchup
1 låda vattenkrasse
1 avokado i skivor
1 huvud romainesallad
1½ strimlad rödlök

Dressing:
5 msk majonäs
1 msk Dijonsenap

Blanda dressingen och låt stå kallt.
Blanda ingredienserna till en smet och stek 6 st hamburgare (biffar)
Värm hamburgerbröden i ugnen.
Fyll bröden med biffar och grönsaker och på med lite dressing.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att du tyckte om det :)
    Lchf.hamburgaren har jag inte blivit färdig att testa än...men däremot avokadoröran som var till, Vilken höjdare :)) Den är supergod till grillat eller till helt vanlig korv med mos också:))

    SvaraRadera
  2. kan tillägga att min kärlek också tyckte om det! han proppade i sig två! :)

    SvaraRadera
  3. kan tillägga att min kärlek också tyckte om det! han proppade i sig två! :)

    SvaraRadera