Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 4 november 2012

Linas kyckling med ädelostsås

Ett recept från min fina kusin Lina! Så roligt, har inte fått något recept från henne förut! Detta är i alla fall ett utav hennes favorit recept, så det var jag ju bara tvungen att testa :) Jag måste säga att jag aldrig har ätit nåt liknande.. inte vad jag kan komma på i alla fall. Och gott var det!


1 hel kyckling
valfria kryddor
Jag tog: mejram, timjan, flingsalt och peppar

Sås:
2 dl creme fraiche
ca 100 g  ädelost tex aura
1 pressad vitlöksklyfta
kärnfria vindruvor

Krydda kycklingen med de kryddor du tycker om, sätt sedan in den i 200 grader tills innertemperaturen är 80 grader, ca 1-1½ timme. Blanda samman pressad vitlök, ädelost och creme fraiche, värm sedan under omrörning i en kastrull. Lägg upp den färdiga kycklingen i bitar, häll på såsen och dekorera med vindruvorna. Servera  med pressad potatis.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar allt med auraost, så detta recept måste provas!

    SvaraRadera
  2. kul att du tittar förbi och lämnar en kommentar! instämmer, auraost är min favorit! :)

    SvaraRadera