Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 27 november 2012

Amerikanska cookies

Ett recept ur Himlagott med choklad och kladdkakor av Lotta Bäckström. Och jag kan säga att dessa kakor var Himlagoda! Påminner om chocolate chip cookies, men är lättare att göra... och dessutom snäppet godare!



200 g smör
2 dl socker
2 dl havregryn
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g mörk choklad
1 dl jordnötter
½ dl kakao

Rör smör och socker pösigt. Hacka choklad och jordnötter grovt. Blanda choklad- och jordnötshacket med havregryn, vetemjöl, kakao och bakpulver och rör ner i smörblandningen. Blanda väl. Forma kulor och lägg på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader mitt i ugnen i 17-20 minuter.

2 kommentarer:

  1. Helen från klassen14 april 2013 kl. 11:45

    Bakade dessa till min 25-års fika, otroligt uppskattade! De var jättegoda!

    SvaraRadera
  2. toppen! kul att dom blev bra :)

    SvaraRadera