Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 22 november 2012

Gottigottgott-kassler

Tips från Therese!Väldigt enkelt och gott! Perfekt vardagsmat!



4 port.

400 g kassler
50 gr marinerade soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1 msk smör
4 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche
1 dl färsk basilika eller 2 tsk torkad

Strimla kassler och soltorkad tomat. Skala hacka vitlöken. Bryn kassler och vitlök i smöret.
Häll i grädde och smula i buljongen. Låt sjuda 5 min.

Tillsätt tomatpuré, creme fraiche och soltorkad tomat. Låt koka upp. Strö över basilika.
Inget salt eller peppar behövs.
Servera med ris och grönsallad.

Och som sagt, jag brukar ha i frysta provencaska kryddor och lite mera grönsaker, det jag har i kylen. Lättlagat och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar