Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 21 juni 2012

Korv och stroganoff på Täljewurst

Grannarna frågade mig om jag ville äta med dom, men blev tvungen att tacka nej. Ska jag vara ärlig så var det för att jag hade cravings efter falukorv! haha, men det sa jag inte till dom! Hittade nämligen en ny sorts falukorvs liknande variant sist jag var på flygis i Norrtälje. Täljewurst, smakade precis som vanlig falukorv - med andra ord, väldigt gott! Hade inte ätit stroganoff på väldigt länge, så för mig blev det känslan av en lyxmiddag. Falukorv är ju så himla gott, våga inte säga annat. Helt klart en underskattad rätt. Speciellt när man inte äter det så ofta, vilket jag inte gör.. inte sen jag började med bloggen i alla fall.
ca 4 port.

ca 1½ dm täljewurst
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
ca 2 dl vispgrädde
ca 1½ dl mjölk
salt och nymalen svartpeppar
ca 1 dl tomatpuré
smör att steka i

Hacka löken och pressa vitlöken. Skär upp korven i små bitar. Stek sedan löken och korven i smör i en stekpanna. Tillsätt mjölk, grädde och tomatpuré. Smaka av med salt och peppar. Servera med kokt ris. Busenkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar