Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 8 juni 2012

Helens Canneloni med getost

Ett recept från en klasskompis! Det var ett tag sedan som jag gjorde vegetariskt, så det var lite kul! Gott var det också! Fick även godkänt av min middagsgäst.. som till och med tog två portioner, vilket jag kallar bra betyg!

Dock så fuskade jag lite med receptet. Jag tog inte färska lasagneplattor, utan istället färdiga cannelonirör som jag hade hemma redan. Istället för vanlig chevré tog jag en burk med en bredbar variant, blev lättare så. Plus att keldasåsen var slut på affären, så fick ta tomatsås till pasta som jag rörde ut med lite creme fraiche för att den skulle bli så lik den i receptet som möjligt.


ca 4 port.

8 färska lasagneplattor
150 g chevré
50 g ruccola
1,5 dl kvarg
0,5 dl grovhackade valnötter
4 dl kelda pastasås tomat och créme fraiche
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Skär bort kanterna på getosten och mosa den. Hacka ruccolan grovt. Blanda getost, ruccola, kvarg och nötter. Lägg fyllningen på pastaplattorna. Vik eller rulla ihop dem och lägg i en smord ugnssäker form. Häll på såsen och strö över den rivna osten. Gratinera i mitten av ugnen ca. 30 min. Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar