Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 26 september 2013

Sandras varma cheesecake med broccoli, citron och basilika



Har dragit ut på att testa det här receptet för jag hade fått för mig att det skulle vara en tråkig rätt. Vet inte varför egentligen, men det lät lite trist. Men så fel man kan ha. Det var faktiskt väldigt gott! En väldigt fräsch och god paj! Väldigt god att äta kall. Perfekt att bjuda på om man ska ha många gäster och nån sorts buffé, eller om man ska på knytkalas! Vegetarisk också, så då kan ju de flesta äta den...inte veganer, men ändå.


Botten:
300 g Danskt rågbröd
50 g smör

Fyllning:
4 st ägg 8
300 g färskost
2 dl crème fraiche
rivet skal av ½ citron
½ dl färsk basilika, hackad
salt och svartpeppar
ca 300 g broccolibuketter

Mixa bröd och smör. Tryck ut degen i springform, ca 22 cm i diameter och förgrädda i ca 8 min på 200°.Vispa ihop ägg, färskost och crème fraiche. Krydda med citron, basilika, salt och peppar. Lägg broccoli i formarna och slå på äggstanningen. Baka pajen i ugn på 175° i ca 40 min. Låt vila en stund innan servering. Går även bra att servera kall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar