Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 4 februari 2013

Sofias Kyckling med dragon och feta

Fick detta receptet var ett litet tag sedan, men har inte blivit av att jag har gjort det förrän nu. Det var helt okej, enkelt att göra. Men skulle faktiskt inte rekommendera detta om jag ska vara ärlig. 
För övrigt kan jag berätta att min ugn började brinna när jag skulle göra klyftpotatisen! Helt sjukt! Men det är en helt annan story... 

4 portioner

4 kycklingfiléer
Fetaost
Schalottenlök
Grädde
Fransk senap
Dragon

Skär en ficka i varje kycklingfilé. Stoppa i fetaost och fäst öppningen med tandpetare. Stek kycklingen så att de får yta. Salta och peppra ( men de ska inte bli färdiga). Fräs schalottenlök i lite smör, häll i ett par dl grädde, 1 - 2 msk dijon och dragon efter smak. Lägg tillbaka kycklingen och låt ligga och puttra i såsen tills de blir genom kokta. Servera med klyftpotatis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar