Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 10 februari 2013

Japanska räkor i salladsknyten

Bjöd på denna på min japanska bloggfest igår. Grymt gott! Speciellt såsen! Den kommer jag att lägga på minnet och se till att göra fler gånger. Kan tänka mig att den skulle passa perfekt till grillat kött i sommar.. du måste testa såsen! Har inte ätit någon liknande förut. Verkligen supergod! Skippa bean nästa gång du ska äta grillat säger jag bara.. har jag lyckats övertala dig? Hoppas det!


2 pers. eller 4 förrätter
200-300 g skalade räkor

Dressing:
1 ½ msk japansk soja
½ msk vitvinsvinäger
½ msk dijonsenap
½ msk sesamolja
1 tsk flytande honung
1 msk svarta sesamfrö

Sås:
1 dl crème fraiche
1 ½ msk strimlad inlagd ingefära
½ msk wasabi
3 msk gräslök, finhackad
100 g salladsskott

4-6 romansalladsblad

Blanda alla ingredienser till dressingen och marinera räkorna. Blanda ihop såsen. Fördela räkorna och salladsskotten i romansalladsbladen. Servera såsen till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar