Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 7 februari 2013

Monikas Bananglass

Något som är positivt med att lära känna nya människor, det är också att få nya tips på recept! Detta otroligt enkla men samtidigt väldigt goda och annorlunda receptet fick jag av en tjej på min praktikplats. Har aldrig ens hört talas om att det ska gå och göra glass av bara banan. Just det, BARA banan. Nästan så jag inte riktigt ville tro på det! haha! Testa! Jag lovar att det smakar precis som glass. Knäppt egentligen!
Bananer

Skiva banan och lägg ut på tex en plåt och ställ in i frysen tills skivorna är genomfrysta. Mixa sedan i matberedare tills det binder ihop och ser ut som glass. (först blev det smuligt). På bilden ser ni hur mycket som blev av en banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar