Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 14 februari 2013

Helens kycklingsoppa

Denna soppan ser inte mycket ut för världen. Eller "fattigmans mat" som min kompis brukar säga om soppa... Men så fel jag hade! Från att ha haft en tråkig inställning och tänkt att det här skulle vara supertrist... till att verkligen njuta! Vilken god soppa!! Och då kan jag säga att jag inte är så lätt att övertala när det gäller soppa. Kan ofta tycka att det är lite trist mat. Men snacka om att chilin och citronen gjorde pricken över i. Testa gärna. Superenkelt recept!


1 tsk olivolja
1 purjolök, hackad
2 st morötter, i bitar
1 röd paprika, i bitar
1/2-1 tsk riven ingefära
1/2-1 vitlöksklyfta, finhackad
½-1 tsk hackad färsk chili
1/2-1 l vatten
2st kycklingfiléer i bitar
1/2 lime eller citron

Fräs grönsaker och kryddor i oljan utan att det tar färg. Tillsätt vatten och kycklingköttet. Koka upp och låt sjuda ca 15 min, tills kycklingen och morötterna är kokta. Smaksätt med rivet skal och saft från en limefrukt + ev. salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar