Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 6 februari 2013

Camillas Marengo


Så kul när läsare hör av sig med recept, uppskattar det verkligen! Detta var dessutom perfekt just nu, för jag hade ändå lammkött i frysen som jag inte visste hur jag skulle tillaga. Detta var i alla fall ett enkelt och gott recept! Istället för att ta ris eller pasta så testade jag istället att göra pärlcouscous för första gången! Smakade det nån gång i höstas på en buffé och sedan dess har jag hållit utkik efter det när jag har handlat. Men först här om dagen hittade jag det! Rekommenderar att du testar det! Själv tycker jag att det är godare än vanlig couscous. Perfekt att ha i en god sallad också!

(500 g benfritt kalvkött av lår) Jag tog bara lammkött
500g benfri lamm
1 - 1 ½ tsk salt
1 krm svartpeppar
10-12 små gula lökar(jag tog vanlig gul lök istället)
200 g champinjoner
2 burkar hela tomater
1-2 msk chilisås
1-2 finhackade vitlöksklyftor
7 dl vitt vin
6 dl buljong och tomatspad
Ev 1 ½ msk vetemjöl
Salt
Peppar
Timjan
Basilika
Persilja

Bryn köttet och stek löken. Salta och peppra samt rör ned mjölet.
Häll på vin och tomat och buljongen.
Tillsätt champinjoner, hela tomater, vitlöken pressad eller skivad, och chilisåsen.
Rör om.
Hacka alla kryddor och lägg i grytan.

Koka sakta i en och en halvtimma. Salta och peppra i slutet. Ät med ris och sallad eller kanske lite pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar