Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 12 januari 2013

Blåbärs- och vitchokladmuffins

Ett recept ur Himlagott med choklad och kladdkakor av Lotta Bäckström. Ska jag vara ärlig så tycker jag att dom här muffinsen var ganska så tråkiga.. märker att jag tycker det om det mesta. Men det blir kanske så när man har testat massor med olika recept.. bara det bästa duger!



3½ dl vaniljyoghurt
2 ägg
2½ dl socker
1½ dl neutral matolja
6½ vetemjöl
5 tsk bakpulver

Fyllning:
2 dl frysta bär
150 g vit choklad

Blanda försiktigt ihop vaniljyoghurt, ägg, socker och olja. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och vänd ner dem i smeten. Hacka den vita chokladen. Rör ner blåbären och chokladhacket. Födela smeten i stora muffinsformar och grädda i 150 grader i 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar