Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 8 oktober 2011

Malcolms chipsgratäng


Helt ärligt så var jag väldigt skeptisk till denna rätten..speciellt efter att jag har provat Saras chipslåda förut.. trodde att chipsen bara skulle bli mjuka och äckliga. Men denna rätten var faktiskt helt ok. Ingen wow rätt, så kommer inte att göra den igen, tyvärr Malcolm. Men tack för tipset, och det var faktiskt helt ok! Klart godkänd.
Kändes lite konstigt att inte krydda fläskfilén, så jag tog mig friheten att peppra en del. Men hoppade över saltet eftersom chipsen är så salta i sig.

Potatis chips, lättsaltade (inte pringles)
Fläskfilé
ca 3 dl grädde
riven ost

Skär fläskfilén i bitar och stek i smör. Varva den sedan med chipsen i en ugnsfast form, och häll på grädden. Avsluta med chips och lite riven ost. Ställ in i ugnen i 5 min på 200 grader så chipsen på ytan blir krispiga och lite bruna.

5 kommentarer:

  1. Va kul att den fick godkänt iallafall:)
    Man kan säkert förbättra den på många sätt så den blir bättre.

    Tack för att du prövade.
    Malcolm

    SvaraRadera
  2. Hej Linnea, det va ju lustigt jag har precis lagat fläskfile med vanlig potatisgratäng och kantarellsås, här nere i Belgien, det var jätte gott och jag har svåtr att tänka mig chips i gratängen. Kram
    Pappa

    SvaraRadera
  3. mmm väldigt konstigt recept måste jag hålla med om, men kul att testa! din middag lät väldigt frestande! kramar

    SvaraRadera
  4. Malcolm: självklart vill jag testa! tack för att du delade med dig av receptet! mvh linnea

    SvaraRadera
  5. Får se om jag kanske har fler recept att dela med mig av
    Malle

    SvaraRadera