Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 18 oktober 2011

Helens smörstekta torsk


Ett tips från min kära klasskamrat! Tack så mycket! Hon har bidragit med många recept, vilket verkligen är uppskattat! Bjöd världens mysigaste på denna maten och fick många positiva komplimanger. Så det blev lyckat! Fick till och med kommentarer som " det här var det godaste jag ätit på länge" Inte illa!
Jag undrar dock om det var lite överdrivet! Men det var gott, verkligen!
Måste bara visa dom otroligt fina blommorna jag fick.. det är kul att bjuda på middag, speciellt när man får sådär fina blommor! Nu står dom på mitt köksbord och lyser upp hela köket.

600 torsk
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
2 msk smör
140 g bacon
200 g championer
1 msk smör
1 strimlad rödlök
½ mask balsamvinäger
salt och peppar
½ dl bladpersilja
Majonäs
Bostongurka

Koka potatis till potatismos.
Salta torskfilén och låt den rimma ca 10 min.
Strö på vitpeppar.
Stek torskfileerna i smör i 3-4 min på varje sida.
Stek bacon, och championer skurna i fjärdedelar med smör i en het stekpanna.
Tillsätt skalad strimlad rödlök och balsamvinäger. Smaka av med salt och peppar.
Vänd ner bladpersilja.
Rör ihop majonäs och bostongurka (mixa så som du tycker blir gott).
Vispa potatisen till

2 kommentarer:

  1. Smörstekt Torsk lät väldigt gott. Kul att du får recepttips av dina vänner :))

    SvaraRadera
  2. prova gärna, det var väldigt gott!:) kollade in din sida också, den var bra. tänkte prova kladdkakan med kokos:)mvh linnea

    SvaraRadera