Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 13 oktober 2011

Grynkorv andra försöket

Nu du Gustav Erikson, äntligen har jag hittat grynkorv igen!
För er som missat det, så provar jag ju många olika sorters korvar, och den 26 oktober förra året testade jag grynkorv. Hade aldrig ätit (vad jag minns) eller tilllagat det, så hade ingen aning om hur man skulle göra. Så jag stekte den helt enkelt bara som den var. Vilket var en miss av mig. Borde egentligen ha letat upp hur man ska göra, men tyckte den såg ut lite som isterband...därför trodde jag att det bara var att steka...
Men nu har jag i alla fall fått tag på en ny grynkorv! Och därför gör jag den nu igen, på rätt vis.

Låt sjuda i vatten i ca 15 minuter.
hade även i vitpepparkorn, salt gul lök och lagerblad i vattnet. (tips från Torsten)
Servera med potatis, lingonsylt och senap.

Jag tog mig friheten att göra potatismos, vilket jag hoppas var ok! :)

Hur som helst var det MYCKET godare att äta den så här. Håller med dig Gustav, verkligen!
Men jag kan tyvärr inte påstå att den är någon favorit. Så kommer nog inte att laga den igen.. men nu har jag i alla fall gjort det på rätt sätt förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar