Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 8 juli 2010

8 Juli Falafel

Det var ett tag sen jag gjorde något vegetariskt, men här kommer ett ritkigt gott, och nyttigt alternativ, falafel!

ca 2 port.

400 g kikärtor
1 gullök
1 vitlöksklyfta
2 msk majsstärkelse
salt och peppar
2 tsk sambal oelek
lite persilja

Mixa allt i en matberedare och gör sen små biffar som du steker i smör. Hur enkelt som helst!
Sambal oeleken gör att det blir en god sting i biffarna! Servera i pita bröd eller kanske bara med en god sallad som jag gjorde.

1 kommentar:

  1. Måste bara säga, jag gjorde 3-dubbel portion, och när du skrev 1 vitlök tänkte jag att de va ju kanske lite mycket så jag tog en stor hel vitlök till min 3-dubbel portion.
    Insåg sen att du antagligen menade klyftor? :p
    (Första nya receptet jag gjort sen typ augusti :p så misslyckandet var förväntat :p)
    Sen undrar jag hur du fick de genomstekta eller sket du i att de var blöta? ..kan varit ännu ett fail från min sida :)
    Pussokram
    /Heidi

    SvaraRadera